HaRi YaNG Tak BaiK~~

halo sume... mcm besa la nk cite psl kisah aku rini.. hr ni aku g skool lmbt kerana perut aku saket... asek memulas je dr mlm semalam... mungkin susu yang aku beli tu da x elok... hari ni jadual kelas sebelum rehat berkecamuk... ntah hape2 la pentadbiran skool nie... bgtaw la perubaan jadual waktu tu awal2... ni x, time tu nk berak, time tu nak gali lobang... last2 geng2 aku amek keputusan utk g brekfes d kantin...

selesai je brekfes, aku pon masok 1H.. aku pon ngaja la diowg tatabahasa.. maklum la, sok nk xm... hbs je ngajo, aku konfius 2 minit, dak2 ni rehat kol bape?? sbb time tu (9.30am) masa aku da abes.. pastu aku tgk la kt kantin, ramai dak, aku ngan konfidennye melepaskan dak2 tu g rehat.. padahal, dak2 aku rehat kol 9.50 coz yg ramai2 kt kantin tu, dak2 trial pmr... aku ckp, lantak r, sape soh gtaw perubahan jadual lmbt...

masa dak2 tgh rehat, pewut aku saket ag.... aku amek keputusan nk blk umah coz nk buang air besar... aku x suke tandas skola sbb xda air... bangang, tandas guru pon xda air.... aku pon balik la umah ngan konfidennye.. habis je melabur, aku g 7-eleven jp, beli air mineral then trs g skool blk.. smp je skool, aku trs msk kls 1F. rini diowg x wat revision... sebok nak wat folio.. ptt dateline hntr rini... tp, sowg pon x siap ag... diowg ckp tataw nk wat.. padahal, aku da ajar byk kali.. so, terpaksa la aku ajar skali ag. aku bg kerja kursus tu dr bln 5.. skang da bln 8.. da 4 bln aku bg tp x ciap2 ag... aku bg 1 ag peluang utk dak2 nie siapkan iaitu smp hr jumaat nie.. klu x, markah folio zero!!

abes je kls, aku lepak2 la ngan cikgu2 len... dok sembang2 pasal hal skool yg tataw smp bila nak abes.. then kami g lunch... abes je lunch, aku g masok 1G... aku just wat revision karangan... aku bengang tol ngan sowg bdk nie.. nama dia Arif Adli.. dia x pernah wat keje aku w/pun aku da rotan dia byk kali... da byk kali aku rotan dia, tp dia x sedar2... aku da jumpa ngan mak dia. mak dia pon ngadu (dlm keadaan sedey) yg anak dia ni mmg pemalas. da tataw nk ape ag... nk brainwash, da byk kali, apetah ag rotan.. aku pon tataw nk wat mcm mana.. aku hanya mampu berdoa je la kpd arif utk berubah.... kecian mak awak siang mlm cr dwet utk awak skola... hurm. harap2 dia berubah... amin..

abes je kls 1G, aku trs g kls 1A... hr nie diowg xm bhs arab.. aku kene jaga.. sampai2 je, aku tgk dak2 tgh bercakap... trs aku sound "sape soh korg bercakap??".. aku bila time xm, mmg aku tegas, xda bg chance.. hehehe.. pastu trs dak2 nie senyap, smp tamat xm.. pas hntr je krts xm kt Ustaz Sophian, aku pon g punch card n blk trs coz perut aku meragam ag... aku pon pecut la selaju-lajunya utk smp ke umah.. smp je, trs g toilet n bila selesai, aku sapu myk cap kapak n myk gamat... akibat penat, aku pon tito smp kol 6 lebey td....

hurm.. smp skang, perut aku msh terasa saket... tp mlm nie ada perlawanan badminton... nk g ke x ha??

0 comments: